Nejlepším popularizátorem vědy je 100+1 zz (TZ 9/2012)

Ocenění od AV ČR pro časopisy 100+1 – Časostroj – Sociální sítě 100+1
Tisková zprávaBrno a Praha, 3. prosince 2012

V přehlídce popularizace vědy pořádané Akademií věd ČR získaly projekty Extra Publishing tři ocenění, z toho dvě 1. místa. Časopis 100+1 zahraniční zajímavost zvítězil v kategorii Periodikum, druhý v pořadí skončil časopis o historii pro děti Časostroj. Sociální sítě časopisu 100+1, tedy komunikace se čtenáři prostřednictvím sítí Facebook, Twitter a Google+, zvítězily v kategorii Internet.cz.

Úspěšný relaunch 100+1 zahraniční zajímavost: Čtenost 197.000 čtenářů

Stoplusjednička zažívá svůj úspěšný relaunch, který byl odstartován před Vánoci roku 2011. Poslední známý prodaný náklad 100+1 před přerušením vydávání (u minulého vydavatele) v dubnu 2010 byl 23.419 ks (z toho 8.505 předplatné). Letos 100+1 opakovaně dosáhla prodaného nákladu nad 40.000 ks. Např. v červenu 2012 to bylo 41.215 ks (z toho 23.630 předplatné), tedy růst na 175 % (resp. na 277 % v předplatném) a v tomto měsíci se stala nejprodávanějším populárně-naučným časopisem. Čtenost je za poslední období rekordních 197.000 čtenářů podle Mediaprojektu, poslední známá hodnota před přerušením vydávání byla 171.000 čtenářů.

Časopis 100+1 zahraniční zajímavost získal 1. místo v soutěžní přehlídce popularizace vědy SCIAP 2012, pořádané Střediskem společných činností Akademie věd ČR, v. v. i., v kategorii Periodikum.

50.000 fanoušků na Facebooku, 5.000 followerů na Twitteru, 9.000 followerů na Google+

Při znovuuvedení populárně-naučného čtrnáctideníku 100+1 zahraniční zajímavost jsme před rokem jako jeden z hlavních kanálů, jak o sobě dát vědět, využili sociálních sítí Facebook, Twitter a Google+. Ve frekvenci zhruba 1× až 3× denně se přihlášení čtenáři (jde o „fanoušky“ na Facebooku a „followery“ na Twitteru a Google+) dozví kratičké, původní zajímavosti a novinky z řady oblastí vědy a techniky. Ukázalo se, že jde o přirozený a úspěšný způsob komunikace se čtenáři:

V českém prostředí jde o velmi vysoké počty přihlášených a „stoplusjedničku“ tak řadí k nejúspěšnějším českým mediálním značkám v sociálních sítích.

Sociální sítě časopisu 100+1 zahraniční zajímavost získaly 1. místo v soutěžní přehlídce popularizace vědy SCIAP 2012, pořádané Střediskem společných činností AV ČR, v. v. i., v kategorii Internet.

První časopis o historii pro děti: Časostroj

Časostroj je první a jediný český magazín o historii, určený výhradně mladým čtenářům ve věku od cca 7 do 15 let. Mnoho rodičů ale čte časopis již dokonce se svými předškoláky. Časostroj vzniknul na sklonku roku 2011, obsahuje čtivé texty, kvalitní a vtipné ilustrace od předních českých ilustrátorů a přílohy v podobě vystřihovánek, plakátů, stolních her či např. pexesa s historickými motivy. Přibližovat vážné věci vtipně a srozumitelně dětskému publiku není vůbec lehké a Časostroji se to daří: Je oceňován jak čtenáři, tak jejich rodiči a pedagogy. Stovky předplatitelů získal přímo mezi základními školami, kde pomáhá například při výuce vlastivědy či dějepisu.

Časopis Časostroj získal 2. místo v soutěžní přehlídce popularizace vědy SCIAP 2012, pořádané Střediskem společných činností Akademie věd ČR, v. v. i., v kategorii Periodikum.