100+1 Speciál jaro 2013

Století geniálních automobilů
Výběr z obsahu: 
  • Doprava budoucnosti
  • Autonovinky 2013
  • Chytrá auta
  • Konec benzínu a nafty?
  • Nadzvukové automobily
  • Nejdražší auta


Prohlédněte si celý časopis. Klepněte na stránku a listujte!

Technika

Doprava budoucnosti
Dnes vládne osobní dopravě automobil, vždy se ale najde někdo, kdo chce „něco jiného“. Budeme brzy létat nebo jezdit v jednokolkách?

Konec benzínu a nafty?
Spalovací motor je jistota a hledání jeho následníka trvá už hodně dlouho. Bude to elektromobil, hybrid, nebo něco úplně jiného?

Chytrá auta
Auto, které vás při mikrospánku udrží v daném jízdním pruhu nebo vám v případě nehody zavolá sanitku? To není žádné sci-fi , ale realita u mnoha moderních vozů

Nadzvukové automobily
Nejrychlejším automobilem světa zůstává už od roku 1997 britský Thrust SSC. Souboj „raket s koly“ ale stále pokračuje

Svět aut

Autonovinky 2013
Výrobci slibují, že nové modely jsou dokonalejší, úspornější, rychlejší... Mnohdy přitom stačí, když jen „vypadají jinak“.

Nejdražší auta
Zapomeňte na stovky tisíc, nebo jednotky miliónů. U nejdražších aut světa platíte za ruční práci, luxusní materiály a především výjimečnost omezených sérií.

Styl a elegance
Concours d’Elégance v Londýně nabízí příležitost k shlédnutí dokonale udržovaných veteránů i moderních supersportů

Historie značek

Subaru
Čtyřkolky od Subaru vznikly jako pragmatické řešení problematické kvality tehdejších japonských silnic. Technickou dokonalost pak přidávají třeba zkušenosti z leteckého průmyslu

Porsche
Ferdinand Porsche považován za jednoho z největších konstruktérů v historii automobilismu. Nakreslil legendárního Brouka, ale také třeba těžké tanky

Porche

Ford
Henry Ford naučil Ameriku řídit a prodal nejvíce vozů v historii své doby. Byl rozporuplným autokratem i národním hrdinou, významem dalece překračujícím hranice své vlasti

Škoda
Laurin a Klement uměli dělat auta, Škodovy závody zase poskytly technické zázemí a pozici na trhu. Auta s okřídleným šípem ve znaku přežila i pád východního bloku

Mercedes
Gottlieb Daimler a Carl Benz chtěli na konci 19. století vlastně jen vyvinout „motorový kočár“. Hned od začátku tak stojí Mercedes v čele technického pokroku

Seat
Ve Španělsku stála u zrodu vozů, které dnes svádějí především svým temperamentním designem, potřeba automobilizovat Pyrenejský poloostrov

Mitsubishi
Technický um předvádělo Mitsubishi nejprve u letadel a poté bojovalo jen o japonský trh. V 70. letech se ale rozhodlo dobýt sport a Evropu

Citroën
A ndré Gustav Citroën byl skvělým konstruktérem a dobrým obchodníkem. I po jeho smrti ale značka tvořila dějiny – třeba slavným modelem 2 CV

Citroën

Renault
Louis Renault byl zapálený konstruktér a dobrodruh. Na rozdíl od konkurence vložil veškerou
svou vášeň do vývoje technologických unikátů a do automobilových závodů

Chevrolet
Partnerství závodníka Chevroleta s investorem Durantem trvalo slabé dva roky, vozy nesoucí jeho jméno jsou tu už víc než sto let

Suzuki
Motorové kolo Power Free bylo v 50. letech hitem, a od něj vedla přes motocykly krátká cesta
k miniautu. Suzuki prostě malé dokonalé věci umí

Hyunday
Hyundai je už dlouho členem elitního klubu největších automobilek světa. S výrobou aut přitom její zakladatel začal až v roce 1976

Hyundai

Bugatti
Svůj první automobil předvedl Ettore Bugatti na automobilové výstavě už ve dvaceti letech. Jako všichni ostatní chtěl hlavně vyhrávat závody

Ferrari a Maserati
Osobní rivalita obou výrobců supersportovních aut je dnes už jen úsměvnou vzpomínkou. Možná se ale zasloužila o dravost aut obou značek

Zaniklé automobilky
Kde jsou vítězové, bývají i poražení. Osobní auta Tatra, Oldsmobile, Zastava, Pontiac nebo třeba Simca už v autosalonech nenajdete...

Zpět na 100+1 Speciál