Radost z poznání
100+1 Speciál jaro 2013
- Doprava budoucnosti
- Autonovinky 2013
- Chytrá auta
- Konec benzínu a nafty?
- Nadzvukové automobily
- Nejdražší auta
Technika
Doprava budoucnosti
Dnes vládne osobní dopravě automobil, vždy se ale najde někdo, kdo chce „něco jiného“. Budeme brzy létat nebo jezdit v jednokolkách?
Konec benzínu a nafty?
Spalovací motor je jistota a hledání jeho následníka trvá už hodně dlouho. Bude to elektromobil, hybrid, nebo něco úplně jiného?
Chytrá auta
Auto, které vás při mikrospánku udrží v daném jízdním pruhu nebo vám v případě nehody zavolá sanitku? To není žádné sci-fi , ale realita u mnoha moderních vozů
Nadzvukové automobily
Nejrychlejším automobilem světa zůstává už od roku 1997 britský Thrust SSC. Souboj „raket s koly“ ale stále pokračuje
Svět aut
Autonovinky 2013
Výrobci slibují, že nové modely jsou dokonalejší, úspornější, rychlejší... Mnohdy přitom stačí, když jen „vypadají jinak“.
Nejdražší auta
Zapomeňte na stovky tisíc, nebo jednotky miliónů. U nejdražších aut světa platíte za ruční práci, luxusní materiály a především výjimečnost omezených sérií.
Styl a elegance
Concours d’Elégance v Londýně nabízí příležitost k shlédnutí dokonale udržovaných veteránů i moderních supersportů
Historie značek
Subaru
Čtyřkolky od Subaru vznikly jako pragmatické řešení problematické kvality tehdejších japonských silnic. Technickou dokonalost pak přidávají třeba zkušenosti z leteckého průmyslu
Porsche
Ferdinand Porsche považován za jednoho z největších konstruktérů v historii automobilismu. Nakreslil legendárního Brouka, ale také třeba těžké tanky
Ford
Henry Ford naučil Ameriku řídit a prodal nejvíce vozů v historii své doby. Byl rozporuplným autokratem i národním hrdinou, významem dalece překračujícím hranice své vlasti
Škoda
Laurin a Klement uměli dělat auta, Škodovy závody zase poskytly technické zázemí a pozici na trhu. Auta s okřídleným šípem ve znaku přežila i pád východního bloku
Mercedes
Gottlieb Daimler a Carl Benz chtěli na konci 19. století vlastně jen vyvinout „motorový kočár“. Hned od začátku tak stojí Mercedes v čele technického pokroku
Seat
Ve Španělsku stála u zrodu vozů, které dnes svádějí především svým temperamentním designem, potřeba automobilizovat Pyrenejský poloostrov
Mitsubishi
Technický um předvádělo Mitsubishi nejprve u letadel a poté bojovalo jen o japonský trh. V 70. letech se ale rozhodlo dobýt sport a Evropu
Citroën
A ndré Gustav Citroën byl skvělým konstruktérem a dobrým obchodníkem. I po jeho smrti ale značka tvořila dějiny – třeba slavným modelem 2 CV
Renault
Louis Renault byl zapálený konstruktér a dobrodruh. Na rozdíl od konkurence vložil veškerou
svou vášeň do vývoje technologických unikátů a do automobilových závodů
Chevrolet
Partnerství závodníka Chevroleta s investorem Durantem trvalo slabé dva roky, vozy nesoucí jeho jméno jsou tu už víc než sto let
Suzuki
Motorové kolo Power Free bylo v 50. letech hitem, a od něj vedla přes motocykly krátká cesta
k miniautu. Suzuki prostě malé dokonalé věci umí
Hyunday
Hyundai je už dlouho členem elitního klubu největších automobilek světa. S výrobou aut přitom její zakladatel začal až v roce 1976
Bugatti
Svůj první automobil předvedl Ettore Bugatti na automobilové výstavě už ve dvaceti letech. Jako všichni ostatní chtěl hlavně vyhrávat závody
Ferrari a Maserati
Osobní rivalita obou výrobců supersportovních aut je dnes už jen úsměvnou vzpomínkou. Možná se ale zasloužila o dravost aut obou značek
Zaniklé automobilky
Kde jsou vítězové, bývají i poražení. Osobní auta Tatra, Oldsmobile, Zastava, Pontiac nebo třeba Simca už v autosalonech nenajdete...